Koszulki reklamowe w marketingu bezpośrednim – zastosowanie

Koszulki reklamowe

Koszulki reklamowe

W dzisiejszych czasach wyróżnić można tak wiele narzędzi i metod marketingowych, że konieczne stało się uporządkowanie. Wymienia się zatem wiele kryteriów podziału marketingu. Najpopularniejszym kryterium jest podział na marketing pośredni i bezpośredni. Druga grupa działań polega na bezpośrednim (jak wskazuje nazwa) kontakcie z klientem. Kontakt ten odbywać się może na bardzo wiele różnych sposobów. Większość z tych sposobów zakłada wykorzystanie gadżetów reklamowych, jako przedmiotów, które pomagają przyciągać uwagę klientów. Dzięki walorom wizualnym oraz innym, gadżety reklamowe stanowią wsparcie każdej akcji czy kampanii reklamowej. Jak konkretnie można wykorzystać gadżety w marketingu bezpośrednim?

Odpowiadając na to pytanie, warto posłużyć się przykładem. Mogą nim być np. koszulki reklamowe, których popularność w marketingu, w sensie ogólnym, stale rośnie. W ramach marketingu bezpośredniego mogą one być przede wszystkim rozdawane przechodniom na ulicach. Jest to jedna z najczęściej stosowanych metod marketingowych, która jednakże musi spełniać kilka warunków, aby być skuteczna. Przede wszystkim rozdawanie musi odbywać się w miejscach ruchliwych i uczęszczanych, jak centra miast, okolice ważny obiektów w miastach, centra handlowe, itp. W takich miejscach zawsze jest dużo ludzi, stąd rozdawanie ma duży sens. Rozdawanie może się także odbywać na imprezach plenerowych.

Koszulki reklamowe mogą być także rozdawane klientom danej firmy, tzn. po podpisaniu umowy. Ta forma marketingu bezpośredniego ma na celu budowanie relacji z klientem, co jest równie ważnym elementem funkcjonowania każdej firmy jak pozyskiwanie nowych klientów. Upominek po podpisaniu umowy zawsze jest bardzo miłym akcentem, który większość ludzi doceni.

Koszulki reklamowe mogą być także dołączone do różnego rodzaju promocji, jako zachęta do zakupu danego produktu lub wyrobu konkretnego producenta. W takich sytuacjach zachętę stanowi nie tylko charakter przedmiotu, ale także sam fakt otrzymania upominku w zamian za zakup.

Powyższe metody to jedynie przykłady zastosowania gadżetów w marketingu bezpośrednim. Przykładów tych może być o wiele więcej.

Tagi: , ,

© 2016 RaportGracza.pl