Czapki z nadrukiem w marketingu klubów sportowych

Czapki z nadrukiem

Czapki z nadrukiem

Obecnie funkcjonowanie większości klubów sportowych bazuje w dużej mierze na zdobywaniu środków pieniężnych. Kluby sportowe nie różnią się pod tym względem od innych prywatnych firm. Jedną z metod pozyskiwania środków finansowych jest emisja gadżetów klubowych, podobnych do zwykłych gadżetów reklamowych. Pomagają one promować dany klub oraz dyscyplinę sportu, w której działa. Dystrybucja tych gadżetów odbywa się bardzo różnymi metodami. Aby zobrazować stwierdzenia i uczynić je bardziej klarownymi, warto podać konkretny przykład.

Obecnie najpopularniejsze w Polsce sporty drużynowe to piłka nożna, siatkówka i koszykówka. Kluby uprawiające te dyscypliny, a także wiele innych, dystrybuują m. in. czapki z nadrukiem. Można je dystrybuować najczęściej poprzez sprzedaż, a ta odbywa się  w przeważającej części przypadków na stadionie lub w jego pobliżu, w sklepach sportowych lub ewentualnie także w innych punktach handlowych, posiadających takie gadżety w swoim asortymencie.

Jeśli chodzi o zysk ze sprzedaży owych gadżetów, to podział pomiędzy klub a właściciela sklepu, a także producenta gadżetu, jest najczęstszym rozwiązaniem. Trzeba jednak wyraźnie podkreślić, że dla drużyny nie chodzi tu o zysk a o promocję klubowej marki i emblematów. Najważniejszą korzyścią dla drużyny, wynikającą z tego rodzaju działalności jest promowanie jej wśród kibiców.

Czapki z nadrukiem mogą być nie tylko sprzedawane, zdarza się też, że są nagrodą w konkursach organizowanych przez dany klub. Konkursy takie organizuje się w różnych miejscach, czasami np. przez internet lub przy innych mediów. Częściej konkursy te organizuje się przed, po lub w przerwie meczu. A wygranie takiego gadżetu jest dla kibica danego wielkim przeżyciem. Identyfikowanie się z klubowymi barwami i symbolami to dla wielu kibiców wielka wartość. Stąd gadżety, o których mowa, bardzo oni szanują i dążą do ich posiadania.

czapki z nadrukiem są więc formą promocji, która sprawdza się zarówno wśród dotychczasowych kibiców, jak i tych, którzy dopiero zaczynają drużynie kibicować.

Tagi: , ,

© 2016 RaportGracza.pl