Banki podobnie jak inne przedsiębiorstwa nastawione są na osiąganie zysku. Obecnie funkcjonujące w Polsce banki mają charakter komercyjny, co oznacza, że głównym celem ich działalności jest sprzedaż produktów bankowych i osiąganie z tego tytułu odpowiednio wysokich dochodów. Niestety podobnie jak w innych branżach, również w bankowości notuje się dziś dużą konkurencję. Różne banki oferują klientom bardziej atrakcyjne warunki umów kredytowych, bardziej korzystne warunki produktów oszczędnościowych, a także tańsze prowadzenie rachunków rozliczeniowych. Od tego, ile klientów zdecyduje się na korzystanie z oferty konkretnego banku, zależy przede wszystkim jego ostateczny zysk.
Klienci na bieżąco są bombardowani wszechobecnymi reklamami różnych banków, które namawiają do skorzystania z ich oferty. W reklamowych spotach do klientów przemawiają sławne osoby, które przekonują, że reklamowany przez nich bank oferuje najlepszą ofertę produktów bankowych. Kredyty, pożyczki, konta osobiste, rachunki oszczędnościowo – rozliczeniowe, lokaty terminowe i inne rodzaje produktów bankowych cieszą się różną atrakcyjnością w różnych bankach. Aby więc klienci znaleźli ten bank, który oferuje najlepsze warunki skorzystania z konkretnej oferty, konieczne jest poinformowanie go o tym poprzez odpowiednią reklamę. Nadto ważne jest również to, żeby zdobyć jak największą liczbę stałych i lojalnych klientów, którzy będą korzystali zawsze z produktów tego samego banku. Aby zjednać sobie taką lojalność klientów, warto zadbać o ich sympatię. W tych działaniach niezwykle pomocne są specjalne upominki dla stałych klientów, a także okazjonalne Gadżety firmowe, które rozdawane są nawet przy zwykłym zakładaniu konta osobistego.
Klienci banków bardzo często przy wyborze odpowiedniej oferty kredytu lub pożyczki kierują się lojalnością do konkretnego banku lub zwykłym przyzwyczajeniem. Tą zależność wykorzystują banki, które starają się systematycznie dbać o zadowolenie każdego klienta. Często dają im okazjonalnie niezbyt drogie, ale bardzo wymowne gadżety firmowe, które klienci postrzegają jako drobne upominki.
Każdorazowo gadżety firmowe budują dobry wizerunek banku i wzmacniają jego pozycję wśród potencjalnych klientów. Często są to klasyczne długopisy, notatniki, breloki, kalendarze a nawet koszulki t-shirt.