Nie wystarczy mieć pomysłu na gadżet reklamowy, na to, jak ma wyglądać i co zawierać. Wszak równie ważne jest to, w jaki sposób zostanie wręczony klientom. Wiele tutaj będzie zależało od tego, kto zaliczany jest do grupy docelowych odbiorców kampanii reklamowej. Na tej podstawie można bez problemu ustalić, gdzie i kiedy będą wręczane gadżety reklamowe. Wpływ na to ma jak najbardziej również rodzaj takich elementów promocyjnych. Dlatego właśnie to wszystko jest ustalane jeszcze na etapie planowania akcji promocyjnej oraz wszelkich jej elementów. Jeśli gadżet reklamowy ma trafić do nowych klientów, to należy ich poszukiwać poza obrębem placówki handlowej lub usługowej. Natomiast dla stałych klientów gadżety mogą być przygotowane w przedsiębiorstwie.W związku z tym ceramika reklamowa to dobre rozwiązanie w takiej sytuacji. Przede wszystkim dlatego, że każdy chętnie przyjmie tego rodzaju gadżet, który jest bardzo praktyczny. Wystarczy teraz w odpowiedni sposób go przygotować, by zainteresował klientów. W ten sposób zwiększa się szanse na powodzenie kampanii promocyjnej, a więc na zwiększenie zysków firmy.
Przede wszystkim należy ustalić, w jaki sposób ceramika reklamowa ma trafić do klientów. Warto połączyć to ze zwiększeniem sprzedaży produktów. Zatem może być po prostu dołączona do nich. Jednym słowem wystarczy stworzyć zestaw promocyjny, który będzie się składał z produktu danej marki oraz gadżetu reklamowego w postaci kubka, filiżanki czy też miseczki. Jeśli klient zakupi produkt, to automatycznie otrzyma gadżet reklamowy.
W takiej sytuacji ceramika reklamowa najczęściej stanowi dodatek do produktów takich jak kawa, herbata czy inne napoje. Jednym słowem można kubek dodać do każdego produktu, którego spożywanie wymaga takiego właśnie elementu. Ponieważ jest to prezent dla klientów, a jednocześnie gazet reklamowy, to musi być wyposażony w odpowiednią grafikę. Chodzi tutaj rzecz jasna o logo firmy oraz inne elementy reklamowe. Dzięki temu zostanie stworzony niepowtarzalny prezent dla klientów, którzy zakupią produkt w promocyjnym opakowaniu.