Najczęściej breloki reklamowe są emitowane z okazji świąt, wydarzeń lub okresów powtarzających się cyklicznie, w tym np. Bożego Narodzenia, sylwestra, wakacji, itp. W pierwszym przypadku mogą być w kształcie choinki, Mikołaja lub prezentu. Mogą też nosić hasło reklamowe związane z okresem bożonarodzeniowym. Jeśli chodzi o brelok emitowany z okazji sylwestra, może on mieć np. kształt butelki od szampana. Wakacje natomiast wiążą się z urlopami i wyjazdami, więc tematyka breloczka będzie nawiązywać do kwestii turystyki, odpoczynku czy pięknej słonecznej pogody.
Poza tego typu regularnie powtarzającymi się okazjami, breloki reklamowe mogą być wypuszczane na rynek wraz z nadchodzącym wydarzeniem, które nie powtarza się regularnie. Jako przykład można w tym miejscu podać breloczki emitowane z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w Polsce i na Ukrainie w 2012 roku. breloki reklamowe przybierały wówczas kształt piłki, piłkarzy, stroju piłkarskiego, bramki i wielu innych figur lub przedmiotów związanych z futbolem. Można też było zakupić breloczek w kształcie stroju piłkarskiego podpisany własnym imieniem.
Gadżety reklamowe, w tym breloki, mogą także być w obiegu przy okazji ważnych rocznic, jak np. przypadająca w 2014 roku dziesiąta rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Rzecz jasna będą one wówczas miały kształt związany z UE, np. monety euro, flagi unijnej, itp., lub też będą nosić odpowiednie hasło podkreślające doniosłość rocznicy.
W każdym z wymienionych przypadków reklamodawcy nie muszą umieszczać loga własnej firmy, ponieważ nie jest to bezpośrednim celem tego typu kampanii reklamowych. Najważniejsze, aby klient zakupił brelok. Kto stoi za jego produkcją i emisją, nie jest w tym momencie istotne.